Strona 1 z 2

Informacje dla klientów zalegających indywidualne dla każdeg

Post: wt sie 23, 2011 6:50 pm
autor: Markus
Witam.

Mam propozycję rozszerzenia funkcjonalności wysyłanych informacji dla klienta zalegającego.
Jak się okazało bardzo prosto można zrobić to na serwerze z Intruxem.

Jeśli zależy nam by klient po każdej wysłanej konfiguracji z Pyxisa dostawał informację inną niż standardowa wystarczy zrobić tak:

Tworzymy na serwerze katalalog /etc/intrux/info - do katalogu tego kopiujemy interesujace nas pliki odpowiednich klientow, które znajdują się w /user/intrux/www/vhost/info

W plikach klientów, którym chcemy wysyłać inną informację niż standardowa zmieniamy treść komunikatów.

Do wszystkiego potrzebny jest jeszcze plik, który tworzymy np. kopiuj i w jego zawartości umieszczamy wpis:
cp /etc/intrux/info/*.* /usr/intrux/www/vhosts/info
będzie kopiował zmienione pliki z treścią spowrotem do vhost/info i podmieniał te piki.
Dla pliku nadajemy prawo do wykonywania i dodajemy wpis do pliku /etc/intrux/addcmd.cfg w postaci: /etc/intrux/kopiuj
Po restarcie ustawień wysłanych przez Pyxis pliki zostaną podmienione, a klient dostanie informację jaką chcemy.

Post: wt sie 23, 2011 6:59 pm
autor: Markus
Ok teraz ciąg dalszy by nie było za dużo w jednym poście :)

W ten sposób jak wyżej można by wysyłać informacje automatycznie takie jak: nr konta rachunku dla klienta, kwota zadłużenia w FV itp.

Wystarczy mały dodatek do programu Pyxis.
Rozwiązaniem by była funkcja gdzie można utworzyć przykładową informację dla klienta dołączyć do tej informacji zmienne o kwocie zaległych FV itp.

Program wygenerowałby pliki w postaci adresów IP np. 192.168.234.23 itd.

Zawartość została by uzupełniona automatycznie z odpowiednią kwotą zaległych FV dla każdego IP (klienta).
Po wygenerowaniu wysyła pliki na konto ftp utworzone dla celów Pyxis.

Po restarcie ustawień w sposób który opisałem wyżej pliki zostają podmieniane na Intruxie.

Tym sposobem każdy klient dostaje informacje o swoich zadłużeniach :P

Post: ndz paź 02, 2011 1:39 pm
autor: Markus
Czy tak mało jest użytkowników serwerów z Intruxem :) Fajna sprawa bo klient wie ile zalega bez potrzeby informowania go w inny sposób. Robię to ręcznie i trzeba pamiętać by po zaksięgowaniu wykasować informacje, bo przy następnym opóźnieniu w opłatach dostanie ponownie ten sam komunikat :).
Zapraszam do dyskusji.

Post: pn paź 03, 2011 8:18 pm
autor: wrobli
Ja mam intruxa ale klient sprawdza sobie zaleglosc w ibok wiec nie widzę potrzeby robienia takiej opcji. Z Panem Grzegorzem rozbudowujemy funkcje good host wiec to będzie zbędny bajer.

Post: wt paź 04, 2011 12:11 am
autor: Markus
Ja tu piszę o klientach, którzy nie lubią płacić albo zapominają swoje hasła do iboka. Metoda z wysłaniem na stronę jest pewniejsza. Klient musi zatwierdzić odczytany komunikat i nie ma wyjścia ;) Komunikat pojawia się kiedy klient nie płaci. Jest to dodatkowa informacja na stronie z przypomnieniem o płatności.
Nie ma potrzeby dopisywania zbędnych reguł w Intruxie w stylu good host.
I jeszcze jedna sprawa P. Grzegorz nie pamięta o klientach Intux 7 :)

Post: wt paź 04, 2011 8:33 am
autor: wrobli
No my mamy intrux 8 i z tego co pamietam dla klientów z i7 robil specjalne oferty na przejscie do nowszej wersji.

Dla nas system działa tak że 1 mc i ma dkomunikat drugi mc automatyczne ograniczenie funkcjonowania strona na stale z mozliwoscia wejscia na wszystkie banki z listy oraz na ibok oczywiscie. Wiec po co kombinowac przynajmnie jak dla nas.

Post: wt paź 04, 2011 2:08 pm
autor: Markus
Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Czemu zaraz kombinować? Klient moim sposobem dostaje zawczasu informacje raz dziennie od określonego dnia w miesiącu plus czas do blokady. Kiedy mija termin ze stroną przypominającą na której widnieje komunikat, że konto zostanie zablokowane za 15 dni ma podaną kwotę i swój nr konta, bo oczywiście stosuje płatności masowe dla swoich klientów. Widząc komunikat z kwotą jaką zalega spokojnie sobie wchodzi przez te 15 dni na konto internetowe lub biegnie do jakiegoś punktu wpłacić kwotę.
1.Klient nie musi szukać haseł do iboka, logować itd.
2.Klient ma podane wszystko na tacy, czy to starsza osoba czy młodsza widzi jakie zadłużenie i ile trzeba oddać z kieszonkowego :)
3.Każda osoba korzystająca z komputera może dokonać opłaty za internet nie znając haseł potrzebnych w Twoim sposobie.
4.Klienci systematycznie płacą. Najlepiej kiedy taki komunikat wyświetla im się kilka razy dziennie.

A osoby które nie zdążą zapłacić przez Internet tak samo mogą zalogować się na stronę banku po dodaniu określonych stron (IP), które nie będą blokowane przy zablokowanym dostępie do zasobów Internetu.
A najlepiej byłoby w takim przypadku zrobić przekierowanie, by po wybraniu banku została otwarta strona z wypełnionymi polami, czyli kwotą którą mamy podaną już na stronie informacyjnej i tak samo z resztą informacji, łącznie z danymi klienta. No ale do tego trzeba chyba posiadać jakąś funkcjonalność w rodzaju szybkich płatności.

Post: wt paź 04, 2011 6:42 pm
autor: wrobli
Jak to mówią każdy sposób dobry byle skuteczny. Dla nas ibok to podstawowe narzędzie komunikacji z klientem dlatego nie chcemy rozbijać informacji na inne źródła.

Post: wt paź 04, 2011 8:14 pm
autor: Markus
a w przypadku jeśli nie ma kontaktu z klientem, co jeśli chcemy przekazać indywidualne informacje dla wszystkich klientów?
Nie ma wtedy lepszej metody jak wyświetlenie klientowi danych np. hasła i loginy dla klientów do iboka jeśli nie mamy automatu, który zrobi to sam na serwerze po podaniu numeru umowy czy PESLu klienta na stronie logowania do iboka by klient mógł odzyskać np. hasło lub je zmienić takiej funkcjonalności nie ma w iboku i pewnie nie będzie.
Nie ma sensu wysyłania listów pocztą do każdego klienta, bo można to zrobić bezpłatnie i szybko wysyłając te dane na komputer do klienta.

Post: śr paź 05, 2011 12:39 pm
autor: wrobli
My hasła, loginy jak i numery kont wysylamy sms automatem przy okazji informacji ze fv sa dostepne, jak rowniez informacje ze w ibok w aktualnosciach podano rozklad prac konserwacyjnych czy tez wylaczen planowanych.

Post: śr paź 05, 2011 1:00 pm
autor: Markus
Przerabiam smsy od prawie 2 lat, dzisiaj ludzie potrafią zmienić nr telefony co miesiąc. Przyznam że jest to bardzo skuteczna metoda, ale do czasu kiedy klient nie zmieni numeru, a zmieniając numer nawet nie myśli nas o tym poinformować :)
A tak na marginesie to po co tracić pieniądze i wysłać np 1000 smsów :) w miesiącu ?

Post: śr paź 05, 2011 1:31 pm
autor: wrobli
Trace napewno mniej niz wysylanie wezwan jakichkolwiek tak klient dostaje info czy zalega czy nie zalega i mam zglowy. A koszty nie sa takie duze 100- 150 zł to nie tak wiele a klienta zawsze doinformowany.

Post: śr paź 05, 2011 2:28 pm
autor: Markus
Docierając do klienta na "monitor" można nic nie tracić :)

Post: śr paź 05, 2011 6:53 pm
autor: wrobli
Docieram i komunikatem ale i sms. Zreszta u nas wielu klientow ma nie doplaty wiec intrux tego nie pokaze bo on ma albo zaplacone albo nie a ze komus 7 groszy brakuje teko nie pokaze. Kążde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy a kazda forma przypomnienia klientowi o platnosci jest dobra.

Post: śr paź 05, 2011 7:40 pm
autor: Markus
I tu właśnie podałem to rozwiązanie, które można z powodzeniem zastosować i zaimplementować w Pixysa, ale muszą być na to chętni.
Tak jak piszesz Intrux nie pokaże komuś ile mu brakuje.
Jeśli przeczytasz uważnie od początku to zauważysz, że sposób ten polega na tym by Pyxis tworzył listę plików z informacją ile każdy zalegający ma do zapłacenia nawet kiedy zalega 7 groszy :).
Pliki takie wysyła na Intruxa i prosty wpis w Intruxie podmienia te pliki z komunikatami które pokazują się każdemu klientowi zalegającemu, lecz informacje w nich zawarte będą indywidualne dla każdego klienta.
Można w nich podać każdą zmienną z Pyxisa.