Jako user od długiego długiego czasu - rozliczenia ABONAMNETOWE - porażka - to był powód dla ktorego ja i wielu innych chciało ucieć od Pyxisa. I tak pewnie byśmy zrobili ale nic innego w sensownej cenie nie było
Rozliczaj wg kwot. Naprawdę nie utrudniaj sobie życia rozliczeniami abonamentowymi. Szkoda twoich sił,nerwów.. my używailiśmy tego sporo czasu i ciągle było coś... coś nie tak... korekty się źle liczyły itd. Nie chcę o tamtych czasach myśleć - jak poszukasz jest tu wiele moich postów o dzwinych dopiskach kwot itd przy opcji abonamnetowej.
Teraz dla laika - opcja kwotowa i wg tego jedziesz i trzymaj się tego, niech nikt nie przekona cię do rozliczeń abonamentowych!
1 dodajesz klienta, jak chcesz umowy, daty itd, dodajesz też mu abonament , przygotowany wcześniej. Abonament nie musi być jeden, program może sumować wartości, czyli poz1 abonament za internet, pozycja 2 - dzierzawa sprzetu itd itd... To dodajesz w szablonie faktury abonamnetowej - i zaznaczasz klientowi "wystawiaj automatycznie faktury"
Masz już baze klientów - oczywiście start cieżki, ale ja przyjąłem, że jak mam kombinować po 5-10 dni to wole liczyć abonamenty od pełnego miesiąca. Wygodniej, jak za 5-10 zł mam odbierać telefony i tłumaczyć nowemu klientowi za co na co, dlaczego, wole tego nie liczyc.
Do tematu - masz baze klientów - po lewej masz wystaw faktury automatycznie - i jest pięknie tu, program wystawia wszystkim FV wg tego co mają podane w szablonie faktury.
Faktury masz - rozliczenia.
Obecnie ja robię to tak - na liscie klientów prawym myszki i dodaj wpłate/abonament.
Podaje kwote, rokiem i miesiacem sie nie przejmuje, podaje date i ok.
Można też z subkont - ale ja nie mam, nie potrzebuje, więc wpłaty dodaje ręcznie.
po dodaniu ręcznym trafiamy na jeden problem - ktory mam nadzieje zostanie rozwiązany (chyba ze ja o czyms nie wiem)
Otóż musimy uaktualnic indeks zaleglosci - i po tym fakcie mogą, różnią, się kolumny ZALEGŁOŚĆ i SALDO.
np klient ma Z 28pln a salda 2pln, co jest niemożliwe.
Wchodzę w takiego klienta i rozliczam mu fakture recznie - dodaj do rozliczonych - uaktualnij indeks - i wszystko gra.
Program powinien sam rozliczać faktury dla których jest wpłacona cała kwota, lub rozliczać je częsciowo jeśli kwota nie jest cała. Ale jak narazie tego nie robi - i mam nadzieje, że mam stare informacje i już się myle
Taką operacje powinien wykonać na kliencie po dodaniu jakiejkolwiek kwoty.
I tylko na to czekam, cała reszta teraz śmiga poprawnie - te funkcje których ja używam.