witam, problem polega na tym, ze np uzytkownik nie mial wystawionej fvat bo byl zawieszony przez np 2 miesiace, po wystawieniu mu faktury w ibok pojawia sie informacja ze klient zalega za 3 miesiace zamiast za jeden.
FV nie maja wplywu na liczenie zaleglosci. Jesli byl zawieszony to poinformuj o tym algorytm wpisujac mu za miesiace zawieszenia do tabeli oplat kwoty 0 zl.
Najlepiej rozpisac taka wplate na kolejne miesiace za ktore klient placi. Wtedy jest najmniejszy balaganik. Mozna tez wpisac na oststni miesiac za ktory klient robi wplate i wtedy jedna kwota. Tez zadziala, ale w statystykach mamy wtedy przeklamania.
czy moglbym sie dowiedziec jakie parametry sa rozpatrywane w przypadku ustalania zaleglosci? poniewaz mam klienta od raptem miesiaca 1 faktura wystawiona jest zaplacona (wlasciwy miesiac) data aktywacji tez jest wlasciwa a w ibok pokazuje ze klient zalega 3 miesiace.
Jeswli nie ma wpisow w tabeli oplat zaleglosc liczona jest od daty aktywacji. Jesli pojawi sie wpis w tabeli oplat to od miesiaca oplaconego.
FV nie biora w tym udzialu (moze ich nawet nie byc)
mysle ze wlasnie na podstawie faktur powinna polegac rozliczanie zaleglosci, bardzo to implikuje sprawe z osobami ktore zawieszaja uslugi, placa za rok z gory, za pol roku czy za kwartal, lub jezeli jest dodatkowa opcja w przypadku zaplaty za x miesiecy y miesiecy gratis, ciezko jest to rozliczac pozniej i obliczac rabaty zeby nie pojawialy sie tego typu kwiatki. programu uzywamy dopiero od kwietnia
nie do konca to co napisales odkrylem rowniez ze data aktywacji sprzetu ma wplyw na zaleglosc np fakturuj klienta od 1 lipca a sprzet podlaczony do sieci od ponad roku i klient zalega za rok , nie wiedziec czemu jezeli sie wpisze na drugiego klienta ten sam mac to bierze jako date aktywacji z poprzedniego klienta
Urzadzenia nie biora w tym udzialu. Tylko to co napisalem (tabela oplat i data aktywacji). Sprawdz u siebie dokladnie. To jest algorytm dzialajacy bez zmian juz bardzo dlugo i przetestowany.
no to tym bardziej dziwne bo sie okazalo ze klient mial zaleglosc wlasnie ze wgledu na date aktywacji sprzetu z dnia 1 kwietnia a nie 16 czerwca i pokazywalo ze klient zalega, problem jest doswiadczalny i mozna go powtorzyc, proponuje sprobowac.
No to chyba logiczne, ze jak klient jest aktywowany 3 miesiace temu i nie mial w tym czasie oplat to ma 3 miesiace zaleglosci. Tak to wlasnie ma dzialac.
z ksiegowego punktu widzenia i ustawy o rachunkowosci jakakolwiek zaleglosc(i wszelkie roszczenia) musi byc podparta dokumentem potwierdzajacym naliczenie oplaty zgodnie z prawem telekomunikacyjnym jest to fvat.